You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/10804
Title: 
Intervenção precoce em escolares de risco para a dislexia: revisão da literatura
Other Titles: 
Early intervention in students at risk for dyslexia: literature review
Author(s): 
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
1516-1846
Sponsorship: 
Conselho Nacional de Desenvolvimento Científico e Tecnológico (CNPq)
Abstract: 
  • TEMA: intervenção precoce em escolares de risco para a dislexia. OBJETIVO: este estudo tem por objetivo geral mapear os artigos publicados sobre intervenção com escolares de risco para dislexia e, como objetivos específicos, analisar descritivamente aspectos específicos dos textos. CONCLUSÃO: as publicações na área em relação ao tema não são constantes, porém, os artigos científicos analisados evidenciam a preocupação dos pesquisadores em elaborar, desenvolver e validar instrumentos de avaliações e intervenções que contribuam para a identificação precoce da dislexia.
  • BACKGROUND: early intervention in students at risk for dyslexia. PURPOSE: this study aims to map the general articles on intervention with students at risk for dyslexia and specific objectives, descriptively analyzing specific text aspects. CONCLUSION: there are few published data on this issue; however, the reviewed scientific articles highlight the concern of the researchers to elaborate, develop and validate assessments and interventions that contribute to the early identification of dyslexia.
Issue Date: 
1-Aug-2011
Citation: 
Revista CEFAC. CEFAC Saúde e Educação, v. 13, n. 4, p. 749-755, 2011.
Time Duration: 
749-755
Publisher: 
CEFAC Saúde e Educação
Keywords: 
  • Reabilitação
  • Dislexia
  • Leitura
  • Aprendizagem
  • Rehabilitation
  • Dyslexia
  • Reading
  • Learning
Source: 
http://dx.doi.org/10.1590/S1516-18462011005000028
URI: 
http://hdl.handle.net/11449/10804
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/10804
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.