Please use this identifier to cite or link to this item:
http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/10804
- Title:
- Intervenção precoce em escolares de risco para a dislexia: revisão da literatura
- Early intervention in students at risk for dyslexia: literature review
- Universidade Estadual Paulista (UNESP)
- 1516-1846
- Conselho Nacional de Desenvolvimento Científico e Tecnológico (CNPq)
- TEMA: intervenção precoce em escolares de risco para a dislexia. OBJETIVO: este estudo tem por objetivo geral mapear os artigos publicados sobre intervenção com escolares de risco para dislexia e, como objetivos específicos, analisar descritivamente aspectos específicos dos textos. CONCLUSÃO: as publicações na área em relação ao tema não são constantes, porém, os artigos científicos analisados evidenciam a preocupação dos pesquisadores em elaborar, desenvolver e validar instrumentos de avaliações e intervenções que contribuam para a identificação precoce da dislexia.
- BACKGROUND: early intervention in students at risk for dyslexia. PURPOSE: this study aims to map the general articles on intervention with students at risk for dyslexia and specific objectives, descriptively analyzing specific text aspects. CONCLUSION: there are few published data on this issue; however, the reviewed scientific articles highlight the concern of the researchers to elaborate, develop and validate assessments and interventions that contribute to the early identification of dyslexia.
- 1-Aug-2011
- Revista CEFAC. CEFAC Saúde e Educação, v. 13, n. 4, p. 749-755, 2011.
- 749-755
- CEFAC Saúde e Educação
- Reabilitação
- Dislexia
- Leitura
- Aprendizagem
- Rehabilitation
- Dyslexia
- Reading
- Learning
- http://dx.doi.org/10.1590/S1516-18462011005000028
- http://hdl.handle.net/11449/10804
- Acesso aberto
- outro
- http://repositorio.unesp.br/handle/11449/10804
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.