You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/143201
Title: 
Educação ambiental em praças públicas: professores e alunos descobrindo o ambiente urbano
Other Titles: 
Environmental education on public squares: teachers and students discovering the urban environment
Author(s): 
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
1679-4605
Sponsorship: 
Pró-Reitoria de Extensão Universitária (PROEX UNESP)
Abstract: 
  • Environmental Education Proposals can bring solution to environmental problems and minimize the damage caused by the human race. The public square and other public spaces can be used as environmental education activities with teachers and their students from the schools near the square. This research evaluated the participation of students and teachers from elementary schools and encouraged them to see the environment with critical eyes. The history of Botucatu was researched in old newspapers, books and by interviewing history writers from Botucatu. Teachers and students from 4th and 6th grades developed some activities in the square and the results were evaluated based on the statements made by the participants.
  • Iniciativas em educação ambiental podem trazer soluções para alguns problemas relativos ao meio ambiente e dessa forma amenizar os prejuízos causados pelo homem. A praça pública assim como outros espaços urbanos podem servir de material para o desenvolvimento de programas de educação ambiental com o envolvimento dos professores, e seus alunos, em especial aqueles das escolas mais próximas às praças públicas. O presente trabalho teve por objetivo avaliar a participação de professores e alunos do ensino fundamental, bem como incentivar a análise crítica do ambiente urbano. Para tanto se pesquisou amplamente a história do município de Botucatu-SP envolvendo os escritores locais, bem como todo material histórico ainda preservado no Centro Cultural dessa cidade. Foram também investigados trabalhos relacionados às atividades em locais públicos e com abordagem histórica de relevância para a população. Professores e alunos de 4ª e 6ª séries do ensino fundamental foram submetidos às atividades na Praça Rubião Júnior de Botucatu. Os resultados foram avaliados segundo as impressões dos envolvidos.
Issue Date: 
2004
Citation: 
Revista Ciência em Extensão, v. 1, n. 1, p. 91-100, 2004.
Time Duration: 
91-100
Publisher: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
Keywords: 
  • Environmental education
  • Teachers
  • Public square
  • Urban environment
  • Biológicas/ Educação
  • Educação ambiental
  • Professores
  • Praça pública
  • Ambiente urbano
Source: 
http://ojs.unesp.br/index.php/revista_proex/article/view/153
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/143201
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.