You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/17289
Title: 
Educação ambiental em praça pública: relato de experiência com oficinas pedagógicas
Other Titles: 
Environment education in public squares: a report about the experience with pedagogic workshops
Author(s): 
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
1516-7313
Abstract: 
  • Oficinas para professores do ensino fundamental foram organizadas com a finalidade de elaborar uma Proposta de Educação Ambiental em uma praça pública no centro histórico da cidade de Botucatu, no estado de São Paulo. Tais oficinas basearam-se em informações sobre o município e informações botânicas da Praça Rubião Júnior, em Botucatu, no âmbito da Educação Ambiental. O resultado foi uma proposta de Educação Ambiental para a praça com a participação efetiva dos professores, em que foi possível resgatar a história da cidade e seus aspectos sócio-econômicos. Foi também demarcada uma trilha ecológica nessa praça utilizando-se as plantas presentes no local, as quais foram previamente identificadas. O trabalho com os professores durante a oficina mostrou-se de fundamental importância para a formação desses profissionais e também estimulou seu interesse a respeito da história local. Essa abordagem, articulada com a diversidade cultural local, enriqueceu a proposta de E. A. e trouxe benefícios para a prática educativa.
  • Some workshops were carried out with High School teachers to make an Environmental Education Proposal for one square in the Botucatu city's historical center. The workshops were based on historical and botanical principles and were associated with the Environmental Education. As a result an ecological trail was designed through the plants, which had been previously identified. This project proved to be very important to the teachers in their professional growth. It boosted their interest in local history. This approach and the cultural diversity encountered enriched the proposal and brought benefits to teachers' practical teaching.
Issue Date: 
1-Jan-2004
Citation: 
Ciência & Educação (Bauru). Programa de Pós-Graduação em Educação para a Ciência, Universidade Estadual Paulista (UNESP), Faculdade de Ciências, campus de Bauru., v. 10, n. 1, p. 121-132, 2004.
Time Duration: 
121-132
Publisher: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP), Faculdade de Ciências
Keywords: 
  • Educação Ambiental
  • professores
  • praças públicas
  • Environmental Education
  • teachers
  • public squares
Source: 
http://dx.doi.org/10.1590/S1516-73132004000100009
URI: 
http://hdl.handle.net/11449/17289
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/17289
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.