You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/20819
Title: 
Educação Física como Linguagem
Other Titles: 
Physical Education seen as Language
Author(s): 
Duarte, Leticia Rocha
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
1980-6574
Abstract: 
  • This article has as issue the Physical Education inserted in Humanity study area and more specifically considered as language. The aim of this article is to ponder over the Physical Education as a language like proposed in the 'Par metro Curriculares Mais', the following changes in theorical referencials and its implications in the way of observing bodies phenomenals. Thus so resorted to a bibliography belonging to Human Sciences. The conclusion is that the body movements and gestures has a significative symbolic dimension.
  • Este artigo tem como assunto a Educação Física inserida na área de Humanidades e mais especificamente considerada como linguagem. O objetivo deste é refletir acerca da classificação da Educação Física como uma linguagem de acordo com os Parâmetros Curriculares Mais, a conseqüente mudança nos seus referenciais teóricos e suas implicações nos modos de observar os fenômenos do corpo. Para isso recorreu-se a uma bibliografia própria das Ciências Humanas. A conclusão é que os movimentos e os gestos corporais possuem uma dimensão simbólica significativa.
Issue Date: 
1-Jan-2010
Citation: 
Motriz-revista de Educação Física. Rio Claro: Univ Estadual Paulista-unesp, Inst Biociencias, v. 16, n. 2, p. 292-299, 2010.
Time Duration: 
292-299
Publisher: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP), Instituto de Biociências
Keywords: 
  • Physical Education
  • Language
  • Human Sciences
Source: 
http://dx.doi.org/10.5016/1980-6574.2010v16n2p292
URI: 
http://hdl.handle.net/11449/20819
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/20819
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.