Please use this identifier to cite or link to this item:
http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/20823
- Title:
- O livro didático na Educação Física escolar: a visão dos professores
- The textbook in school Physical Education: a vision of teachers
- Fac Integradas Claretianas
- Universidade Estadual Paulista (UNESP)
- 1980-6574
- Nowadays, textbook has been recognized, to a significant portion of education experts, as a relevant material to education process. In the field of Physical Education the textbook's production and study became practically neglectful. The objective of this study was to evaluate the applicability of a basketball textbook, built specifically for this study, with five teachers of Physical Education. The methodology used was qualitative, the interview was a data collection instrument. The results pointed that teachers established a critical relationship against the textbook of basketball and they pointed advantages and disadvantages for its use in school context.
- Atualmente, o livro didático vem sendo reconhecido, por parcela significativa dos estudiosos da educação, como um material relevante ao processo de escolarização. No campo da Educação Física a produção e estudo do livro didático permanecem praticamente negligenciados. Assim, o objetivo do presente estudo foi avaliar a aplicabilidade de um livro didático da modalidade basquetebol, construído especificamente para esse estudo, junto a cinco professores de Educação Física. A metodologia utilizada foi de natureza qualitativa, tendo a entrevista semi-estruturada como instrumento de coleta de dados. Os resultados apontaram que os professores estabeleceram uma relação crítica frente ao livro didático de basquetebol e indicaram vantagens e desvantagens de sua utilização no contexto escolar.
- 1-Jan-2011
- Motriz-revista de Educação Física. Rio Claro: Univ Estadual Paulista-unesp, Inst Biociencias, v. 17, n. 1, p. 48-62, 2011.
- 48-62
- Universidade Estadual Paulista (UNESP), Instituto de Biociências
- Textbook
- School Physical Education
- Process teaching/learning
- http://dx.doi.org/10.5016/1980-6574.2011v17n1p48
- http://hdl.handle.net/11449/20823
- Acesso aberto
- outro
- http://repositorio.unesp.br/handle/11449/20823
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.