You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/20823
Title: 
O livro didático na Educação Física escolar: a visão dos professores
Other Titles: 
The textbook in school Physical Education: a vision of teachers
Author(s): 
Institution: 
  • Fac Integradas Claretianas
  • Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
1980-6574
Abstract: 
  • Nowadays, textbook has been recognized, to a significant portion of education experts, as a relevant material to education process. In the field of Physical Education the textbook's production and study became practically neglectful. The objective of this study was to evaluate the applicability of a basketball textbook, built specifically for this study, with five teachers of Physical Education. The methodology used was qualitative, the interview was a data collection instrument. The results pointed that teachers established a critical relationship against the textbook of basketball and they pointed advantages and disadvantages for its use in school context.
  • Atualmente, o livro didático vem sendo reconhecido, por parcela significativa dos estudiosos da educação, como um material relevante ao processo de escolarização. No campo da Educação Física a produção e estudo do livro didático permanecem praticamente negligenciados. Assim, o objetivo do presente estudo foi avaliar a aplicabilidade de um livro didático da modalidade basquetebol, construído especificamente para esse estudo, junto a cinco professores de Educação Física. A metodologia utilizada foi de natureza qualitativa, tendo a entrevista semi-estruturada como instrumento de coleta de dados. Os resultados apontaram que os professores estabeleceram uma relação crítica frente ao livro didático de basquetebol e indicaram vantagens e desvantagens de sua utilização no contexto escolar.
Issue Date: 
1-Jan-2011
Citation: 
Motriz-revista de Educação Física. Rio Claro: Univ Estadual Paulista-unesp, Inst Biociencias, v. 17, n. 1, p. 48-62, 2011.
Time Duration: 
48-62
Publisher: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP), Instituto de Biociências
Keywords: 
  • Textbook
  • School Physical Education
  • Process teaching/learning
Source: 
http://dx.doi.org/10.5016/1980-6574.2011v17n1p48
URI: 
http://hdl.handle.net/11449/20823
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/20823
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.