You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/5146
Title: 
Evaluation of tractive performance of four agricultural tractors in laterally inclined terrain
Other Titles: 
Avaliação do desempenho operacional de quatro tratores agrícolas em terreno inclinado lateralmente
Author(s): 
Institution: 
  • Universidade Estadual de Maringá (UEM)
  • Universidade Estadual Paulista (UNESP)
  • Universidade Estadual de Mato Grosso do Sul (UEMS)
ISSN: 
0100-6916
Abstract: 
  • O presente trabalho teve como objetivo avaliar o desempenho operacional de quatro tratores agrícolas com tração dianteira auxiliar, em função de seis inclinações laterais, em uma pista lateral de ensaios, pertencente à Faculdade de Ciências Agronômicas da Universidade Estadual Paulista, Câmpus de Botucatu. As inclinações laterais foram 0; 5; 10; 15; 20 e 25 graus. em todas estas situações, os tratores operaram com carga predeterminada de tração imposta ao trator tracionado de 40 kN na inclinação de 0 grau. Portanto, foi utilizado um delineamento em blocos casualizados (DBC), sendo seis inclinações e quatro tratores, e com três repetições para cada tratamento. As variáveis analisadas foram patinhagem, força de tração, consumo horário de combustível e velocidade de deslocamento. Concluiu-se que a configuração dos rodados pneumáticos influenciaram no desempenho operacional dos tratores, conforme aumentaram as inclinações laterais do terreno.
  • The present work aimed to evaluate the tractive performance of four agricultural tractors with auxiliary front traction in function of six lateral inclinations in a lateral track of trials, which belongs to the Agronomic Sciences Faculty from the São Paulo State University, Campus of Botucatu. The lateral inclinations were 0; 5; 10; 15; 20 and 25 degrees. In all of these situations, the tractors operated with predetermined load of an imposed traction to the pulled tractor of 40 kN in the inclination of 0 degrees. Hence a delineation in random blocks was used, considering six inclinations and four tractors, and with three repetitions for each treatment. The analyzed variables were slippage, tractive force, hourly fuel consumption, and speed. It was concluded that the pneumatic tire configurations influenced in the tractive performance of the tractors, as they increased the lateral inclinations of the terrain.
Issue Date: 
1-Oct-2011
Citation: 
Engenharia Agrícola. Associação Brasileira de Engenharia Agrícola, v. 31, n. 5, p. 923-929, 2011.
Time Duration: 
923-929
Publisher: 
Associação Brasileira de Engenharia Agrícola (SBEA)
Keywords: 
  • força de tração
  • patinhagem
  • declividade lateral
  • tractive force
  • slippage
  • lateral steepness
Source: 
http://dx.doi.org/10.1590/S0100-69162011000500010
URI: 
http://hdl.handle.net/11449/5146
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/5146
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.