You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/6381
Title: 
Aspectos gerais da formação de professores
Author(s): 
Inforsato, Edson do Carmo
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
0103-863X
Abstract: 
  • Este artigo, ancorado em estudos recentes e antigos, mostra o afastamento dos cursos de formação de professores em relação aos elementos que compõem a prática profissional docente. Favorável a uma aproximação efetiva com o contexto das práticas de sala de aula, o autor defende a idéia de uma formação de professores atrelada aos problemas e necessidades da prática docente no ensino formal de 1º e 2º graus.
  • This article discuss the theoretical and abstract nature of the teacher education in relation of concret educational reality. Drawing on the ideas of authors which discuss the relationship between theory and practice, the author of this article point out the necessity of rethink of teacher education taking in account the real context and problems of in service teachers.
Issue Date: 
1-Aug-1996
Citation: 
Paidéia (Ribeirão Preto). Universidade de São Paulo, Faculdade de Filosofia Ciências e Letras de Ribeirão Preto, n. 10-11, p. 91-100, 1996.
Time Duration: 
91-100
Publisher: 
Universidade de São Paulo (USP), Faculdade de Filosofia Ciências e Letras de Ribeirão Preto
Keywords: 
  • Prática Docente
  • Formação de Professores
  • Currículo
  • Teaching Procedures
  • Teachers' Profissionalization-Curriculum
Source: 
http://dx.doi.org/10.1590/S0103-863X1996000100007
URI: 
http://hdl.handle.net/11449/6381
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/6381
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.