Please use this identifier to cite or link to this item:
http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/6391
- Title:
- A Guerra do Paraguai em perspectiva histórica
- Amayo, Enrique
- Universidade Estadual Paulista (UNESP)
- 0103-4014
- A Guerra do Paraguai ou da Tríplice Aliança não pode ser entendida fora do contexto mundial da época. Obviamente, não é possível reconstruir todos e cada um dos elementos desse passado. Temos de nos dar por satisfeitos com os fatos essenciais e universais que, como grandes linhas mestras, dão sentido e explicitam os fenômenos que o historiador, como cientista social, estuda num momento determinado. Para os propósitos deste trabalho, o contexto vai ser determinado pela revisão crítica do significado histórico da Pax Britannica, Free Trade (livre câmbio, livre comércio) e imperialismo, sob hegemonia da Inglaterra.
- The Paraguayan War or The War of the Triple Alliance can not be properly understood outside the world context of its time. It is obvious that it is not possible to reconstruct each and every element from the past and, since it is impossible to do so, it makes not sense to try. The world context, however, it is crucial and has to be reconstructed, at last, in its main and universal elements. Those will be the frame for the phenomena that the historian, as social scientist, studies in a given moment. For the purposes of the present work the context will be determined by a critical review of the historical meaning of Pax Britannica, Free Trade and imperialism under England's hegemony.
- 1-Aug-1995
- Estudos Avançados. Instituto de Estudos Avançados da Universidade de São Paulo, v. 9, n. 24, p. 255-268, 1995.
- 255-268
- Universidade de São Paulo (USP), Instituto de Estudos Avançados
- http://dx.doi.org/10.1590/S0103-40141995000200013
- http://hdl.handle.net/11449/6391
- Acesso aberto
- outro
- http://repositorio.unesp.br/handle/11449/6391
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.