You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/6408
Title: 
A parentetização: estratégia de construção textual-interativa do chat educacional
Other Titles: 
Bracketing as textual-interactive construction strategy of the educational chat
Author(s): 
Barbosa-Paiva, Crisciene Lara
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
1984-6398
Abstract: 
  • Este artigo descreve, sob a Perspectiva Textual-Interativa, tal como definida por Jubran (2006a), a parentetização (JUBRAN, 1996, 2006b) em uma conversação síncrona mediada por computador, voltada para a esfera educacional, escrita em espanhol por participantes brasileiros - o chat educacional. Observamos que a parentetização constitui-se como uma das regularidades dos processos de elaboração textual. Trata-se, portanto, de uma estratégia de construção textual do chat educacional bastante produtiva.
  • This paper describes bracketing (JUBRAN, 1996, 2006b), based on the text-interactive perspective (JUBRAN, 2006a, 2007), in data from a written Spanish conversation mediated by computer in a learning virtual environment - the educational chat - for Brazilians. We observe that bracketing is one of the regularities in the text construction in the chat analyzed. We verifity that bracketing is, therefore, a strategy of text construction, and a very productive one.
Issue Date: 
1-Jan-2011
Citation: 
Revista Brasileira de Linguística Aplicada. Faculdade de Letras - Universidade Federal de Minas Gerais, v. 11, n. 3, p. 773-798, 2011.
Time Duration: 
773-798
Publisher: 
Universidade Federal de Minas Gerais, Faculdade de Letras
Keywords: 
  • Perspectiva textual-interativa
  • estratégia de construção textual
  • parentetização
  • chat
  • conversação escrita em espanhol e mediada por computador
  • Text-interactive perspective
  • strategy of text construction
  • bracketing
  • chat
  • written Spanish conversation mediated by computer
Source: 
http://dx.doi.org/10.1590/S1984-63982011000300009
URI: 
http://hdl.handle.net/11449/6408
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/6408
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.