Please use this identifier to cite or link to this item:
http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/8322
- Title:
- Investigação sobre a identidade profissional em alunos de Licenciatura em Ciências Bioló gicas
- Investigation on the professional identity in Biological Science Major students
- Universidade Estadual Paulista (UNESP)
- 1516-7313
- A presente pesquisa apresenta as perspectivas de atuação profissional de alunos do curso de Licenciatura em Ciências Biológicas de uma universidade pública do estado de São Paulo. Por meio de entrevistas semiestruturadas, levantamos as expectativas desses alunos em relação ao curso que frequentam e qual identidade construíram como parte do imaginário que compõe o ethos. Verificamos que o curso de licenciatura pesquisado pouco contribui para a construção de uma identificação dos alunos com a profissão de professor de Biologia e/ou Ciências e, apesar de constituir-se em um curso de formação para tal, acentua a construção da imagem do cientista- pesquisador nas áreas básicas da Biologia.
- The current research presents the professional perspectives of the students majoring in Biological Science in a public university of São Paulo state. The students' perspectives related to that course, have been identified by means of semi structured interviews looking at the identity they have formed as part of how they imagine the ethos of Biology. We have verified that the course which has been surveyed, has contributed little to the construction of identification by the students with the job of Biology or Science teaching. Despite that, the course aims at such a formation of teachers, and it highlights the formation of an image of the scientist-researcher in the basic field areas of Biology.
- 1-Jan-2009
- Ciência & Educação (Bauru). Programa de Pós-Graduação em Educação para a Ciência, Universidade Estadual Paulista (UNESP), Faculdade de Ciências, campus de Bauru., v. 15, n. 1, p. 155-173, 2009.
- 155-173
- Universidade Estadual Paulista (UNESP), Faculdade de Ciências
- Formação inicial de professores de Biologia
- Identidade profissional
- Semiótica peirceana
- Initial formation of Biology teachers
- Professional identity
- Peirce's semiotic
- http://dx.doi.org/10.1590/S1516-73132009000100010
- http://hdl.handle.net/11449/8322
- Acesso aberto
- outro
- http://repositorio.unesp.br/handle/11449/8322
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.