You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/8366
Title: 
Limites do ensino de dança na formação do professor de Educação Física
Other Titles: 
Limits of dance's teach in the formation of Physical Education teacher
Author(s): 
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
1980-6574
Abstract: 
  • The dance is one of the cultural content of body movement. But it is known, by means of literature and researches, that the training of teachers of Physical Education has submitted this content limits, damaging their future education in schools. This article discusses these limits and their possible solutions, ruled itself for both in literature and analysis on data collected in search of the Masters PEREIRA (2007). In this analysis it was felt that the dance is little in this Fitness because of graduate students have little experience inside and outside the school environment, because many parents, teachers and students have to dance with prejudice, and because do not feel prepared to deal with this content in schools. It appears that this may be due to the hegemony of sports in physical education, and some misunderstandings when you think the goals and content of dance in physical education.
  • A dança é um dos conteúdos da cultura corporal de movimento. Mas sabe-se, por meio da literatura e de pesquisas realizadas, que na formação dos professores de Educação Física este conteúdo tem apresentado limites, prejudicando seu futuro ensino nas escolas. Este artigo discute estes limites e suas possíveis soluções, pautando-se para tanto em análise bibliográfica e em dados coletados em pesquisa de mestrado de PEREIRA (2007). Nesta análise notou-se que a dança está pouco presente na Educação Física porque os alunos da graduação têm pouca vivência dentro e fora do ambiente escolar, porque muitos pais, professores e alunos têm preconceito com a dança, e porque não se sentem preparados para lidar com este conteúdo no ensino escolar. Conclui-se que isso talvez se deva à hegemonia do esporte na educação física, e a alguns equívocos quando se pensa nos objetivos e conteúdos da dança na educação física.
Issue Date: 
1-Jan-2009
Citation: 
Motriz-revista de Educação Física. Rio Claro: Univ Estadual Paulista-unesp, Inst Biociencias, v. 15, n. 4, p. 768-780, 2009.
Time Duration: 
768-780
Publisher: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP), Instituto de Biociências
Keywords: 
  • Physical Education
  • Professional Formation
  • Dance
Source: 
http://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/motriz/article/view/2926
URI: 
http://hdl.handle.net/11449/8366
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/8366
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.