You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/874
Title: 
Corpo, comunicação e educação
Author(s): 
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
1516-7313
Abstract: 
  • O objetivo deste artigo é discutir as dificuldades de comunicação de conteúdos relacionados ao corpo humano, no contexto dos processos de ensino e de aprendizagem na escola fundamental e média. Através da exposição das necessidades dos alunos e das reticências dos professores, apresenta-se algumas teorias sociais como estratégia mediadora e viabilizadora do melhor desempenho da ação pedagógica e da contribuição escolar para a constituição do educando enquanto sujeito social.
  • This article aims to discuss the difficulties in communicating contents related to humam body in the context of the teaching and learning process in the elementary and secondary schools. It was used the statement of students' needs and teachers' reticences. They were analysed through some social theories as mediating strategy to a best performance of pedagogical action and a contribution in constituting the learner as a social being.
Issue Date: 
1-Jan-2000
Citation: 
Ciência & Educação (Bauru). Programa de Pós-Graduação em Educação para a Ciência, Universidade Estadual Paulista (UNESP), Faculdade de Ciências, campus de Bauru., v. 6, n. 1, p. 55-64, 2000.
Time Duration: 
55-64
Publisher: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP), Faculdade de Ciências
Keywords: 
  • Corpo humano
  • ensino de Biologia
  • processos de ensino e de aprendizagem
  • Human body
  • biology teaching
  • teaching and learning processes
Source: 
http://dx.doi.org/10.1590/S1516-73132000000100006
URI: 
http://hdl.handle.net/11449/874
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/874
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.