You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/886
Title: 
A sociologia de Gilberto Freyre e a educação para a saúde
Other Titles: 
Gilberto Freyre's sociology and the health education
Author(s): 
Bertolli Filho, Cláudio
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
1516-7313
Abstract: 
  • No contexto reavaliador dos escritos de Gilberto Freyre, pouco tem sido abordado das idéias deste autor no referente à compreensão do Homem como uma entidade ao mesmo tempo biológica e cultural. Este artigo tem como objetivo apresentar as principais propostas freyrianas no campo da sociologia da medicina e, na sequência, avaliar as possibilidades de aplicação dessas idéias nas iniciativas voltadas para a educação para a saúde.
  • In re-evaluating Gilberto Freyre’s writings, few have said about the ideas of this author related to the comprehension of the Man as a bilogical and cultural entity, at the same time. This article has as aim to present the main freyrian proposals in the field of sociology of medicine and, afterwards, to evaluate the possibilities to apply these ideas in initiatives towards to the health education.
Issue Date: 
1-Jan-2003
Citation: 
Ciência & Educação (Bauru). Programa de Pós-Graduação em Educação para a Ciência, Universidade Estadual Paulista (UNESP), Faculdade de Ciências, campus de Bauru., v. 9, n. 1, p. 105-121, 2003.
Time Duration: 
105-121
Publisher: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP), Faculdade de Ciências
Keywords: 
  • Gilberto Freyre
  • sociologia da medicina
  • educação para a saúde
  • Gilberto Freyre
  • Sociology of Medicine
  • health education
Source: 
http://dx.doi.org/10.1590/S1516-73132003000100009
URI: 
http://hdl.handle.net/11449/886
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/886
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.