You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/10400.2/1276
Title: 
Proposta de arquitecturas de sistemas de informação criativos recorrendo a diferentes técnicas de criatividade
Author(s): 
ISSN: 
1646-6330
Abstract: 
  • Considerando que a capacidade de inovar é cada vez mais um factor decisivo para a competitividade empresarial na perspectiva da vantagem que pode criar, o estudo e concepção de sistemas que ajudem ao nascimento de novas ideias, produtos e soluções tem crescente importância. Neste artigo, os autores desenvolvem o conceito de Sistema de Informação Criativo e apresentam duas propostas de arquitecturas para Sistemas de Informação Criativos baseados nas técnicas de criatividade “brute thinking” e “whiteboard”.
  • Abstract: Considering that innovation is more and more a decisive factor for competitiveness of commercial organizations in the perspective of the advantage that can be generated, the study and conception of information systems with the ability to help the generation of new ideas, products and solutions have a growing importance. In this article, the authors develop the concept of Creative Information System, presenting two different architectures, as proposals, for Creative Information Systems based in the creativity techniques known as “brute thinking” and “whiteboard”.
Issue Date: 
2006
Citation: 
São Mamede, Henrique; Santos, Vítor - Proposta de arquitecturas de sistemas de informação criativos recorrendo a diferentes técnicas de criatividade. "Revista de Ciências da Computação" [Em linha]. ISSN 1646-6330. Vol. 1, nº1 (2006), p. 57-75
Publisher: 
Universidade Aberta
Keywords: 
  • Sistemas de informação
  • Pensamento criativo
  • Inovação
  • Information systems
  • Creative thinking
  • Innovation
  • REA
URI: 
Rights: 
openAccess
Type: 
outro
Source:
http://repositorioaberto.uab.pt/handle/10400.2/1276
Appears in Collections:Recursos Educacionais Abertos (REA) - Universidade Aberta de Portugal

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.