Please use this identifier to cite or link to this item:
http://acervodigital.unesp.br/handle/10400.2/1279
- Title:
- AGISA : ambiente de gestão integrado da sala de aula
- 1646-6330
- Nos dias de hoje a informática é usada em todos os níveis escolares atravessando transversalmente todas as disciplinas. Desta forma, não é estranho que um professor com poucos conhecimentos na área da informática tenha de recorrer a estas novas tecnologias para tornar o conteúdo leccionado mais apetecível. Neste sentido impõemse a necessidade de criar ferramentas que ajudem o professor na administração e monitorização da sala, e o assistam na construção e correcção automática de exercícios. O nosso objectivo é permitir a qualquer professor o uso deste tipo de ferramentas.
- Abstract: Computers play an important role at all levels of education. Nowadays, its application scope is not limited to computer related classes as they can be used with great benefit in an wide range of subjects. It is not uncommon to see a teacher with poor computer knowledge, trying to use computers to improve students' interest in the subjects being taught, and thus improve their performance. The actual software panorama lacks tools to help teachers to use computers in an easy and straightforward way, that permit to control and monitor classroom work, to help building exercises, and the automatic verification and grading of the respective answers.The goal of Agisa is to solve some of those problems.
- 2006
- Sousa, S.; Reis, R.; Damas, L. - AGISA : ambiente de gestão integrado da sala de aula. "Revista de Ciências da Computação" [Em linha]. ISSN 1646-6330. Vol. 1, nº 1 (2006), p. 121-137
- Universidade Aberta
- Administração da sala de aulas
- Tratamento de dados
- Correcção automática
- Classroom administration
- Data management
- Automatic grading
- REA
- openAccess
- outro
- http://repositorioaberto.uab.pt/handle/10400.2/1279
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.