You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/10400.2/1293
Title: 
Legibilidade de artigos científicos : análise de dados da RCC
Author(s): 
Cavique, Luís
ISSN: 
1646-6330
Abstract: 
  • A legibilidade de uma revista de divulgação científica é um problema central das comissões editoriais, dos revisores e em especial dos leitores. O vocabulário de cada artigo relaciona-se em larga medida com as palavras-chave próprias de cada área científica, contudo a legibilidade também depende de outros factores. Neste artigo apresentam-se métricas de legibilidade que são função do comprimento das palavras e do comprimento das frases. Propõe-se que as métricas de legibilidade sejam balizadas por um limite superior e por um limite inferior. Finalmente, encontra-se uma relação entre as duas métricas, com base nos dados extraídos dos artigos publicados na RCC.
  • The readability of a scientific review is a very important issue for the editorial committees, for the reviewers and especially for the readers. The vocabulary of each article is largely related to the keywords of the specific scientific area; however, the readability depends also on other factors. In this article we present two readability metrics that are based on the length of the words and on the length of the sentences. We propose that the readability metrics must be bounded by a superior limit and an inferior limit. Finally, the correlation between the two metrics is presented, given the data extracted from the articles published in the RCC.
Issue Date: 
2008
Citation: 
Cavique, Luís - Legibilidade de artigos científicos : análise de dados da RCC. "Revista de Ciências da Computação" [Em linha]. ISSN 1646-6330. Ano 3, vol. 3, nº 3 (2008), p. 59-65
Publisher: 
Universidade Aberta
Keywords: 
  • Readability
  • Text metrics
  • Métricas em texto
  • Legibilidade
  • REA
URI: 
Rights: 
  • openAccess
  • openAccess
Type: 
outro
Source:
http://repositorioaberto.uab.pt/handle/10400.2/1293
Appears in Collections:Recursos Educacionais Abertos (REA) - Universidade Aberta de Portugal

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.