You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/10400.2/5574
Title: 
Autenticidade na rede : estudo da identidade digital
Author(s): 
Lagoa, Mário Sérgio Azenha
Abstract: 
  • Vivemos um tempo de mudança de paradigmas na educação. O advento da sociedade em rede nesta Era Digital está a transformar profundamente a sociedade e a educação. De um ensino industrial e de cariz comportamentalista, assistimos hoje à emergência de um ensino pós-industrial e de índole construtivista. A distinção entre o ensino presencial e o ensino online é cada vez menor, requerendo o desenvolvimento de competências digitais por parte de professores e alunos. Torna-se necessária a construção de uma identidade digital que não é apenas uma identificação do estudante, mas é a sua marca digital enquanto cidadão.
  • We live a time of paradigm shift in education. The advent of the network society in this Digital Age is profoundly transform society and education. From an industrial and behavioral oriented education, today we are witnessing the emergence of a post-industrial education and constructivist nature. The distinction between classroom learning and online education is dwindling, requiring the development of digital skills by teachers and students. It is necessary to build a digital identity that is not only a student ID, but it's your digital brand as a citizen
Issue Date: 
29-Jan-2016
Citation: 
Lagoa, Mário Sérgio Azenha - Autenticidade na rede [Em linha] : estudo da identidade digital. [S.l.] : [s.n], 2016. 149 p.
Keywords: 
  • Sociedade da informação
  • Tecnologia digital
  • Ensino online
  • Avaliação
  • Identidade digital
  • Network society
  • Digital identity
  • Assessment
  • Authenticity
  • Online education
  • Academic integrity
  • Responsability
URI: 
Rights: 
openAccess
Type: 
outro
Source:
http://repositorioaberto.uab.pt/handle/10400.2/5574
Appears in Collections:Dissertações de Mestrado - Universidade Aberta de Portugal

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.