You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/10400.2/680
Title: 
Grafismo funcional técnico e didáctico: príncipios e recomendações
Author(s): 
Nogueira, Mário Marcelo Figueiredo da Silva
Description: 
Dissertação de Mestrado em Expressão Gráfica, Cor e Imagem apresentado à Universidade Aberta
Abstract: 
  • Recomendações e propostas tendentes a contribuir para as boas práticas e melhoria de qualidade na produção de materiais de difusão cultural, na educação formal nos seus vários níveis, na produção editorial em geral e na documentação técnica especializada ao nível da indústria, a partir da análise dos produtos da comunicação gráfica didáctica, tomada num sentido abrangente e de um ensaio sobre a disciplina que sobre ela teoriza e que dá forma às práticas dos profissionais que a exercem, o design gráfico
  • Recommendations and proposals for quality and best practices in cultural diffusion materials production, in formal education at all levels, in general publishing production and technical documentation in the industries, after a comprehensive analysis of the didactic graphic communication products and essay on graphic design, branch of knowledge theorizing that area of communication and forming its professional’s practices
Issue Date: 
2007
Time Duration: 
31420993 bytes
Keywords: 
  • Comunicação visual
  • Comunicação gráfica
  • Design gráfico
  • Escrita
  • Expressão gráfica
  • Grafismo
  • Ilustrações
  • Imagem
  • Produção gráfica
  • Tipografia
  • Graphic communication
  • Graphics design
  • Graphic expression
  • Graphic production
  • Graphics
  • llustration
  • Image
  • Typography
  • Writing
URI: 
Rights: 
openAccess
Type: 
outro
Source:
http://repositorioaberto.uab.pt/handle/10400.2/680
Appears in Collections:Dissertações de Mestrado - Universidade Aberta de Portugal

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.