Please use this identifier to cite or link to this item:
http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/111282
- Title:
- Attitudes about inclusion by educators and physical educators: Effects of participation in an inclusive adapted physical education program
- Atitudes de educadores e educadores físicos sobre inclusão. Efeitos da participação em um programa inclusivo de educação física adaptada
- Las actitudes de los educadores y educadores físicos acerca de la inclusión. Efectos de la participación en un programa inclusivo de educación física adaptada
- Universidade Estadual Paulista (UNESP)
- 1980-6574
- Proex-Unesp
- Banco Real
- This study assessed the attitudes about the inclusion of students with disability by professionals in education and health, relative to their experience and training. We compared three groups: 20 teachers and trainees who worked in an adapted physical education program (GI); 75 professionals from the municipal education system of Rio Claro subdivided according to their experience-CGyes e CGno, respectively, with and without experience. We used the inventory adapted by Palla (2001) to assess participants' attitudes and self-concepts. Overall, individuals in the group that participated in the intervention maintained their tendency of being favorable toward inclusion. Teachers in regular school settings in the municipal school system of Rio Claro (Sao Paulo, Brazil), regardless of their experience with inclusive settings, remain mostly indecisive about the benefits of inclusion.
- O presente estudo avaliou a atitude sobre a aceitação da inclusão de deficientes por profissionais da área de educação e saúde, conforme sua experiência e formação. Para isso, foram comparados três grupos: 20 professores e estagiários que atuaram em programa de educação física adaptada (GI); 75 profissionais da rede municipal de educação de Rio Claro, subdivididos conforme sua experiência-CGyes e CGno, com e sem experiência, respectivamente. Foi utilizado o inventário adaptado por Palla (2001) para avaliar as atitudes e o autoconceito dos participantes. Em geral, os indivíduos que participaram da intervenção mantiveram sua tendência favorável à inclusão. Os professores em contextos escolares regulares na rede municipal de ensino de Rio Claro (São Paulo, Brasil), independentemente da sua experiência com inclusão, continuam indecisos sobre os benefícios da inclusão.
- 1-Jan-2013
- Motriz: revista de Educacao Física. Rio Claro: Universidade Estadual Paulista (UNESP), Inst Biociencias, v. 19, n. 3, p. 649-661, 2013.
- 649-661
- Universidade Estadual Paulista (UNESP), Instituto de Biociências
- inclusion
- adapted physical education
- attitudes
- http://dx.doi.org/10.1590/S1980-65742013000300017
- Acesso aberto
- outro
- http://repositorio.unesp.br/handle/11449/111282
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.