Você está no menu de acessibilidade

Utilize este identificador para citar ou criar um link para este item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/111499
Título: 
The modern math movement(s): an essay on how elementary school teachers in Brazil gave meaning to it
Autor(es): 
Instituição: 
  • Universidade Federal de Mato Grosso do Sul (UFMS)
  • Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
1665-2436
Resumo: 
The main goal of this paper is to discuss the production of meaning of the Modern Math Movement. The main sources were data available in school archives and interviews with former teachers that we use in order to focus on the diversity of perspectives -that complement it or oppose it-, which comes up when teachers refer to the Movement. Using this process of signification, teachers whether accept it, invalidate it or adapt it to guidelines imposed to them in their teaching activities. We establish a methodology by following the premises of Oral History to gather oral testimonies. The theoretical foundations in which this article is written are the guidelines of Paul Ricoeur's Hermeneutics, John Thompson's Depth Hermeneutics and Bolivar's narrative analysis.
Data de publicação: 
1-Nov-2013
Citação: 
Revista Latinoamericana de Investigacion En Matematica Educativa-relime. San Pedro Zacatenco: Clame-comite Latinoamericano Mat Educ, v. 16, n. 3, p. 369-393, 2013.
Duração: 
369-393
Publicador: 
Clame-comite Latinoamericano Mat Educ
Palavras-chaves: 
  • Modern Maths
  • Attribution of meanings
  • Appropriation/mobilization
  • History of Mathematics Education
  • Basic Education
Fonte: 
http://dx.doi.org/10.12802/relime.13.1634
Endereço permanente: 
Direitos de acesso: 
Acesso aberto
Tipo: 
outro
Fonte completa:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/111499
Aparece nas coleções:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

Não há nenhum arquivo associado com este item.
 

Itens do Acervo digital da UNESP são protegidos por direitos autorais reservados a menos que seja expresso o contrário.