Você está no menu de acessibilidade

Utilize este identificador para citar ou criar um link para este item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/117729
Título: 
Trends in Brazilian academic production in the History of Mathematics Education: directions from EBRAPEM
Autor(es): 
Instituição: 
  • Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)
  • Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
0103-636X
Resumo: 
The number of papers on History of Mathematics Education presented at EBRAPEM (Brazilian Meeting of Graduate Students in Mathematics Education) has increased significantly between 2003 and 2008. This article presents a study with the aim of identifying themes, periods in focus, and sources and theoretical and methodological references used by the authors of the papers on History of Mathematics Education published in the proceedings of VII, VIII, IX, X, XI and XII EBRAPEM. The study indicates that the approach of ongoing research in History of Mathematics Education in Brazil has been similar to the approach of research in History of Education in general. However, the institutional separation between these two areas of investigation is noted as a factor rendering communication between both groups of researchers difficult.
Data de publicação: 
1-Jan-2009
Citação: 
Bolema-mathematics Education Bulletin-boletim De Educacao Matematica. Rio Claro: Unesp-dept Mathematica, v. 22, n. 34, p. 105-130, 2009.
Duração: 
105-130
Publicador: 
Unesp-dept Mathematica
Palavras-chaves: 
  • History of Mathematics Education
  • Encontro Brasileiro de Estudantes de Pos-Graduacao em Educacao Matematica (EBRAPEM)
Fonte: 
http://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/bolema/article/view/3301/2788
Endereço permanente: 
Direitos de acesso: 
Acesso aberto
Tipo: 
outro
Fonte completa:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/117729
Aparece nas coleções:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

Não há nenhum arquivo associado com este item.
 

Itens do Acervo digital da UNESP são protegidos por direitos autorais reservados a menos que seja expresso o contrário.