You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/119910
Title: 
Comunicação pública e democracia digital nos processos de participação cidadã: uma análise do Portal Brasil, sob os princípios de E-engagement
Author(s): 
Mattos, Renata Rodrigues de
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
Abstract: 
  • This article conducted an analysis of Portal Brazil, specifically in the areas of “Education” and “Economy and Employment”, by according to the principles of e-engagement defined by the Organization for Economic Co- operation and Development (OECD). For understanding of this work, were elucidated concepts such as public communication - trajectory, principles and relations -, digital democracy, e-government and engagement and civic participation. Through this analysis was realized the importance of public communication in the processes of opinion formation and stimulus to citizen participation, as well as the performance of the internet as a facilitator instrument in the processes of relationship between State and Society
  • Este trabalho realizou uma análise do Portal Brasil, especificamente nas áreas de “Educação” e “Economia e Emprego”, segundo os princípios de e-engagement definidos pela Organização de Cooperação e Desenvolvimento Econômico (OCDE). Para realização de seus objetivos, foram elucidados conceitos como comunicação pública – trajetória, princípios e relações –, democracia digital, governo eletrônico e engajamento e participação cívica. Através da análise efetuada, percebeu-se a importância da comunicação pública nos processos de formação de opinião e estímulo à participação cidadã, bem como, o desempenho da internet como um instrumento facilitador nos processos de relacionamento entre Estado e Sociedade
Issue Date: 
2014
Citation: 
MATTOS, Renata Rodrigues de. Comunicação pública e democracia digital nos processos de participação cidadã: uma análise do Portal Brasil, sob os princípios de E-engagement. 2014. . Trabalho de conclusão de curso (bacharelado em Comunicação Social – Relações Públicas) - Universidade Estadual Paulista, Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação, 2014.
Publisher: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
Keywords: 
  • Comunicação de massa e publicidade
  • Tecnologia
  • Comunicação nas organizações
  • Portal Governo Eletrônico
  • Internet
  • Relações publicas
  • Cultura organizacional
  • Mass media and publicity
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/119910
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.