Please use this identifier to cite or link to this item:
http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/120506
- Title:
- O uso do youtube como ferramenta no ensino da química: análise de vídeo
- Pereira, Ligia Teodoro
- Universidade Estadual Paulista (UNESP)
- Contemporary society is going through a cultural revolution evidenced by the area of information technology, and this has led to a transformation in social relations and in the classroom. trying to adjust to these changes and also to curricular high school, the teacher can use as teaching materials, some visual aids: the videos. for this he can use the youtube site to select this educational material. however, given the vast amount of videos available on the site requires a careful selection of them. this work of completion then you want to make a qualitative analysis about the videos available free on the youtube site
- A sociedade contemporânea passa por uma revolução cultural evidenciada pela área da informática, e esta vem provocando uma transformação nas relações sociais e nas salas de aula. Tentando se adequar a estas mudanças e também aos Parâmetros Curriculares do Ensino Médio, o professor pode utilizar como material pedagógico, certos recursos audiovisuais: os vídeos. Para isso ele pode empregar o site do YOUTUBE para selecionar este material. No entanto, diante da vasta quantidade de vídeos disponíveis no site é necessária uma seleção criteriosa dos mesmos. O presente trabalho de conclusão de curso pretende então fazer uma análise qualitativa a cerca dos vídeos livres disponíveis na no site YOUTUBE
- 2009
- PEREIRA, Ligia Teodoro. O uso do youtube como ferramenta no ensino da química: análise de vídeo. 2009. . , 2009.
- Universidade Estadual Paulista (UNESP)
- Tecnologia educacional
- Inovações educacionais
- YouTube (Recurso eletrônico)
- Vídeo digital
- Educação
- Educational technology
- Educational innovations
- YouTube (Electronic resource)
- Digital video
- Acesso aberto
- outro
- http://repositorio.unesp.br/handle/11449/120506
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.