Please use this identifier to cite or link to this item:
http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/124781
- Title:
- O desenvolvimento da indústria farmacêutica no Brasil e na Índia: um estudo comparativo
- The pharmaceutical industry in Brazil and India: a comparative study
- Universidade Estadual Paulista (UNESP)
- Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)
- 0556-5782
- The article shows how the development of the pharmaceutical industry in Brazil and India occurred, and why the industry in these two countries, which until the 1970s were much alike, today show significant differences. The historical analysis of the trajectories of the industries in both countries showed that the Indian industry has a higher technological content, due to, among others, the efficiency of public policies implemented since the 1970s, which were aimed at improving not only production, but also the technological development.
- O artigo mostra como se deu o desenvolvimento da indústria farmacêutica no Brasil e na Índia, e por que a indústria desses dois países, que até a década de 1970 eram muito semelhantes, hoje apresentam significativas diferenças, principalmente em relação a tecnologia. A análise histórica das trajetórias da indústria nos dois países evidenciou que a indústria indiana apresenta maior conteúdo tecnológico, devido, entre outros, a eficiência de políticas públicas implantadas desde a década de 1970, que tinham como objetivo aumentar não apenas a produção, mas também o desenvolvimento tecnológico.
- 2013
- Revista de Economia, v. 39, n. 1, p. 91-112, 2013.
- 91-112
- Pharmaceutical Industry
- Industrial Policy
- Market Structure
- Brazil
- India
- Indústria Farmacêutica
- Política Industrial
- Estrutura de Mercado
- Brasil
- Índia
- http://ojs.c3sl.ufpr.br/ojs2/index.php/economia/article/view/29747/21000
- Acesso aberto
- outro
- http://repositorio.unesp.br/handle/11449/124781
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.