You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/124872
Title: 
Inovação científica em estudos medievais: descobrindo os sons do português arcaico
Other Titles: 
Scientific innovation in medieval studies: discovering the sounds of Archaic Portuguese
Author(s): 
Massini-Cagliari, Gladis
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
1982-7830
Abstract: 
  • In the context of the confrontation between the several existing possibilities of comprehension of the term “innovation” in the Linguistic fields, the main goal of this paper is to explore the comprehension of this term considering the adoption of new methodologies, based on the analysis of a specific case, of the Research Group Phonology of Portuguese: Archaic and Brazilian periods, which investigates the phonology of a past period of the language from which there are no more alive native speakers.
  • No contexto do embate entre as várias possibilidades de compreensão do termo “inovação” na área de Linguística, o objetivo deste trabalho é explorar a compreensão desse termo com relação à adoção de novas metodologias, baseada na análise de um caso específico, o do grupo de pesquisa Fonologia do Português: Arcaico & Brasileiro, que investiga a fonologia de um período passado do português do qual não restam mais falantes nativos vivos.
Issue Date: 
2013
Citation: 
Revista da ANPOLL, v. 1, n. 34, p. 17-50, 2013.
Time Duration: 
17-50
Keywords: 
  • Methodological innovation
  • Phonology
  • Archaic portuguese
  • Galician portuguese medieval cantigas
  • estudos medievais
  • Fonologia
  • Português Arcaico
  • metodologia de pesquisa
  • cantigas medievais galego-portuguesas
  • Cantigas de Santa Maria
Source: 
http://www.anpoll.org.br/revista/index.php/revista/article/view/664
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/124872
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.