Please use this identifier to cite or link to this item:
http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/124974
- Title:
- Infância e escolarização: discutindo a relação família escola e as especificidades da infância na escola
- Childhood and schooling: discussing the relation family school and childhood speficificities at school
- Perez, Marcia Cristina Argenti
- Universidade Estadual Paulista (UNESP)
- 1809-0249
- This paper aims to contribute on (re)awakening new and/or known discussions about childhood and the relation school and family, linking the debate to some confrontations that could be developed at school environment. The paper presents the following topics: 1) Childhood and Education: Family and school relationship, 2) Childhood and schooling: the child in school. This paper also seeks to discuss childhood specificities and educational practices in family and at school,allowing the construction of a school project that interweaves school cultures, childhood cultures and the families in the contemporary society
- Este artigo pretende contribuir para o (re) despertar de novas e/ ou conhecidas discussões acerca da infância e da relação escola e família, vinculando o debate a alguns enfrentamentos que poderiam ser desenvolvidos no ambiente escolar. O trabalho apresenta as seguintes temáticas: 1) Infância e Educação: a relação Família e Escola; 2) Infância e escolarização: a criança na escola. Busca discutir as especificidades da infância e as práticas educativas na família e na escola, possibilitando a construção de um projeto de escolarização que entreteça as culturas escolares, as culturas da infância e as famílias na sociedade contemporânea.
- 2012
- Práxis Educacional, v. 8, n. 12, p. 11-25, 2012.
- 11-25
- Education
- Family
- Childhood
- Infância
- Família
- escolarização
- http://periodicos.uesb.br/index.php/praxis/article/view/731
- Acesso aberto
- outro
- http://repositorio.unesp.br/handle/11449/124974
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.