You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/125203
Title: 
O lugar da gramática nas diferentes abordagens ao ensino de inglês
Author(s): 
Monteiro, Dirce Charara
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
0104-7485
Abstract: 
  • Considering the fundamental importance of grammar in any modern language teaching proposal, the aim of this paper is to discuss how the different approaches to the teaching of English as a foreign language (EFL) have considered the role of grammar and the consequences to its teaching.
  • Considerando a importância fundamental da gramática em qualquer proposta de ensino de língua estrangeira moderna (LEM), o objetivo deste artigo é discutir como as diferentes abordagens ao ensino de inglês como língua estrangeira (LE) têm considerado o papel da gramática e as consequências para o seu ensino.
Issue Date: 
2014
Citation: 
Contexturas, v. 23, p. 81-98, 2014.
Time Duration: 
81-98
Keywords: 
  • Grammar teaching
  • Approaches
  • English as a foreign language
  • Inglês como língua estrangeira
  • Abordagens
  • Ensino de gramática
Source: 
http://www.apliesp.org.br/arquivos/14163418810.pdf
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/125203
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.