You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/132469
Title: 
Análise do impacto do comércio eletrônico na economia: um estudo sobre o varejo de moda e o poder de influência dos blogs
Author(s): 
Coutinho, Cintia Martinez
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
Abstract: 
  • This study addresses the topic of e-commerce as a competitive strategy for companies seeking innovation and to reach new markets. In last few years, the e-commerce has intensified in Brazil, as a result, many companies have adapted to that new market demand and have invested in new strategies. An example, is the use of social medias to promote the products, specifically the fashion retail industry, which promotes its products through partnerships with fashion blogs. To prove this new market trend, based on researches and indicators, this study will present growth data of e-commerce in Brazil, the fashion industry characteristics and the influence of blogs to increase sales, to further, understand its relation to the growth in e-commerce of fashion and future expectations
  • O presente trabalho aborda o tema do comércio eletrônico como um diferencial de competitividade para as empresas que querem inovar e atingir novos mercados. Nos últimos anos, intensificou-se o comércio eletrônico no Brasil, fazendo com que muitas empresas se adaptassem às novas exigências desse mercado e investissem em novas estratégias, como por exemplo, a indústria de varejo de moda que busca cada vez mais, favorecer seus produtos através de parceria com blogs de moda. Para comprovar essa nova tendência de mercado, baseado em pesquisas e indicadores, esse trabalho apresentará dados do crescimento do comércio eletrônico no Brasil, também apresentará as características do setor de moda e a influência dos blogs para aumentar a vendas online, para posteriormente, entender os motivos do crescimento do comércio eletrônico no setor e suas tendências futuras
Issue Date: 
26-Jun-2015
Citation: 
COUTINHO, Cintia Martinez. Análise do impacto do comércio eletrônico na economia: um estudo sobre o varejo de moda e o poder de influência dos blogs. 2015. 1 CD-ROM. Trabalho de conclusão de curso (bacharelado - Ciências Econômicas) - Universidade Estadual Paulista Julio de Mesquita Filho, Faculdade de Ciências e Letras (Campus de Araraquara), 2015.
Publisher: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
Keywords: 
  • Comércio eletrônico
  • Concorrência
  • Moda
  • Blogs
  • Electronic commerce
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/132469
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.