You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/134974
Title: 
A informação no rádio como estímulo à produção do conhecimento
Author(s): 
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
1856-1594
Abstract: 
  • The information is centralized on the oligopolistic control of large media conglomerates. Due to the oligopoly of the sources and agencies, can be seen by reviewing the programs for the transmission of information from different stations, there is a minimum difference maintained only for the sources of information of local character. The purpose of this article refers to present concepts and communication proccess for the transmission of information may serve as a stimulus for the generation of knowledge.
  • A informação está centralizada sobre o controle oligopolista dos grandes conglomerados de mídia. Devido aos oligopólios das fontes e agências, se pode verificar, analisando os programas para a transmissão de informação, de diferentes emissoras, que há um mínimo de diferenciação mantida apenas para as fontes de informação de caráter local. A proposta do artigo apresenta conceitos e informações evidenciando que os programas radiofônicos, estando em consenso com as mediações no processo de comunicação para a transmissão da informação, podem servir de estímulo para a geração do conhecimento.
Issue Date: 
2012
Citation: 
Orbis: Revista de Ciências Humanas, v. 23, n. 9, p. 51-78, 2012.
Time Duration: 
51-78
Keywords: 
  • Mediation
  • Information
  • Knowledge
  • Radio
  • Mediação
  • Informação
  • Conhecimento
  • Rádio
Source: 
http://www.revistaorbis.org.ve/num23(ano9)51-78
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/134974
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.