You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/134992
Title: 
Vantagem competitiva nas empresas contemporâneas: a informação e a inteligência competitiva na tomada de decisões estratégicas
Other Titles: 
  • Competitive advantage in contemporary companies: information and competitive intelligence in strategic decision making
  • La ventaja competitiva de las empresas contemporáneas: la información y la inteligencia competitiva en la toma estratégica de decisiones
Author(s): 
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
1807-8583
Abstract: 
  • We present the importance of information management and competitive intelligence as generating factors of competitive advantage in organizations. Through a study from the company Mizumo (SP) was possible demonstrate how obtaining and using of strategic information tools supported by in competitive intelligence can bring benefits and subsidies to organizations in identifying opportunities and threats, or even contribute to building and implementation of innovative projects aimed at ensuring quality of life for society.
  • Se demuestra la importancia de la gestión de la información y la inteligencia competitiva como factores que generan ventajas competitivas en las organizaciones. A través de un estudio de la empresa Mizumo (SP) fue posible demostrar cómo la recopilación y el uso de herramientas de información estratégicos sustentados en inteligencia competitiva puede traer beneficios y subsidios a las organizaciones a identificar las oportunidades y amenazas, e incluso contribuir a la construcción de y la ejecución de proyectos innovadores para garantizar la calidad de vida de la sociedad.
  • Apresentam-se a importância da gestão da informação e da inteligência competitiva como fatores geradores de vantagem competitiva nas organizações. Por meio de um estudo junto à empresa Mizumo (SP) foi possível demonstrar como a obtenção e o uso de informações estratégicas apoiados nas ferramentas de inteligência competitiva podem trazer benefícios e subsídios às organizações na identificação de oportunidades e ameaças, ou mesmo contribuir na construção e execução de projetos inovadores que visem garantir qualidade de vida à sociedade.
Issue Date: 
2012
Citation: 
In Texto, n. 27, p. 183-199, 2012.
Time Duration: 
183-199
Keywords: 
  • Information management
  • Knowledge management
  • Competitive intelligence
  • Gestión de la información
  • Gestión del conocimiento
  • Inteligencia competitiva
  • Gestão da informação
  • Gestão do conhecimento
  • Inteligência competitiva
Source: 
http://seer.ufrgs.br/intexto/article/view/22959/23493
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/134992
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.