Você está no menu de acessibilidade

Utilize este identificador para citar ou criar um link para este item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/135266
Título: 
Teacher-learning process based on an immersive and interactive environment
Autor(es): 
Instituição: 
  • Universidade Estadual Paulista (UNESP)
  • Universidade Federal de São Carlos (UFSCar)
  • Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP)
ISSN: 
1558-7908
Resumo: 
This paper explores the benefits of using immersive and interactive multiprojection environments (CAVE) to visualize molecules, and how it improves users’ understanding. We have proposed and implemented a tool for teachers to manipulate molecules and another to edit molecules and assist students at home. The contribution of the present research project are these tool that allows investigating structures, properties and dynamics of a molecular system which are extremely complex and comprises millions of atoms. The experience is enriched through multimedia information associated with parts of the model; for example, videos and text can be linked to specific molecule, demonstrating some detail. This solution is based on a teaching-learning process.
Data de publicação: 
2013
Citação: 
IEEE Multidisciplinary Engineering Education Magazine, v. 8, n. 1, p. 1-6, 2013.
Duração: 
1-6
Palavras-chaves: 
  • Education
  • Data visualization
  • Interactive system
  • Virtual reality
Fonte: 
http://itee-edsoccom.com/index.php/itee/article/view/247
Endereço permanente: 
Direitos de acesso: 
Acesso restrito
Tipo: 
outro
Fonte completa:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/135266
Aparece nas coleções:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

Não há nenhum arquivo associado com este item.
 

Itens do Acervo digital da UNESP são protegidos por direitos autorais reservados a menos que seja expresso o contrário.