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Utilize este identificador para citar ou criar um link para este item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/135306
Título: 
The affective-emotional communication in shoppingscapes: case study
Autor(es): 
Instituição: 
  • Universidade Estadual Paulista (UNESP)
  • Universidade de Lisboa (ULISBOA)
ISSN: 
1646-6756
Resumo: 
Shoppingscapes on urban roads, such as streets and avenues, require study and more specific attention. You must be aware of the emotional communication, an important factor with regard to the influence on the perception and acquisition process by the observer. Reaching the consumer cognitively, arousing emotion and desire to want to have the observed object is one of the goals of emotional communication, and that only happens with the proper use of elements of perception. This paper aims to highlight the need for interdisciplinary design and architecture, especially in the case of shoppingscapes in open spaces that sell fashion items. The case study raises a reflection on the elements of perception in the windows as to whether they are being clearly communicated. It also discusses how the same are interfering or being interfered by the shoppingscapes of Avenida da Liberdade in Lisbon.
Data de publicação: 
2013
Citação: 
Lusofona Journal Of Architecture And Education, v. 8-9, p. 767-783, 2013.
Duração: 
767-783
Palavras-chaves: 
  • Design
  • Shopping scapes
  • Shop windows
  • Emotional design
  • Perception elements
  • Architecture
Fonte: 
http://revistas.ulusofona.pt/index.php/revlae/article/view/4268
Endereço permanente: 
Direitos de acesso: 
Acesso restrito
Tipo: 
outro
Fonte completa:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/135306
Aparece nas coleções:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

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