You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/142120
Title: 
Lazer, dança e educação
Author(s): 
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
2176-9761
Sponsorship: 
Pró-Reitoria de Extensão Universitária (PROEX UNESP)
Abstract: 
  • The leisure, dance and educationproject, is offered to children from kindergarten in order to educate them in a playful, communicative, expressive and creative way, breaking with the technicist and media or forms of dance. Beyond the traditional ways to achieve education for dance.They give children participants the opportunity to take advantage of their citizenship in childhood.All the playful elements of culture are of great interest of people in society are naturally attractive. The dance, the rhythmic activities, music and toy arouse pleasure in direct and indirect participants. This project for exploration of the entertainment component, with music, dancing, singing and varied recreational objects. Outreach activities the thus demonstrate known built academically as there are community recognition (continued acceptance).Dancing is something that society considers asa positive practice and should be addressed educationally. The research and extension project in its fourth edition takes place in public school in the city of Bauru and serves 150 children from kindergarten and first primary education cycle. Classes are held twice a week.They are studies and research at Universidade Estadual Paulista in Group of Studies and Research in Education Leisure - GEPLE.The experiences at the same time capture the culture and needs of the students, enable new approaches and access to dance and the elements that compose it not known yet. The project to date advances in bibliographic and documentary studies Playful, Education, Physical Education, Dance and Culture.
  • O projeto de Lazer, Dança e Educação é oferecido à crianças da Educação Infantil com o objetivo de educá-las de maneira lúdica, comunicativa, expressiva e criativa, rompendo com as formas tecnicistas e ou midiáticas de dançar. Ultrapassa as formas tradicionais para atingir a educação pela dança. Dão às crianças participantes a possibilidade de usufruírem de sua cidadania na infância.Todos os elementos lúdicos da cultura são de grande interesse das pessoas na sociedade, são naturalmente atraentes. A dança, as atividades rítmicas, a música e o brinquedo despertam o prazer nos participantes diretos e indiretos. Neste projeto há exploração do componente lúdico, com música, dança, canto e objetos lúdicos variados. As atividades de extensão, portanto, demonstram o conhecido, construído academicamente, pois há reconhecimento da comunidade (aceitação de continuidade). Dançar é algo que a sociedade considera como uma prática positiva e deve ser abordada educacionalmente. O projeto de pesquisa e extensão em sua quarta edição se desenvolve em escola pública da cidade de Bauru e atende 150 crianças da Educação Infantil e do Primeiro Ciclo do Ensino Fundamental. As aulas são realizadas duas vezes por semana. São realizados estudos e pesquisas na UNESP, no Grupo de Estudos e Pesquisas em Lazer Educação – GEPLE. As vivências ao mesmo tempo em que captam a cultura e as necessidades dos alunos, possibilitam novas formas de abordagem e o acesso à dança e a elementos que a compõem ainda não conhecidos. O projeto até o momento avança nos estudos bibliográficos e documentais sobre o Lúdico, a Educação, a Educação Física, a Dança e a Cultura.
Issue Date: 
25-Sep-2015
Citation: 
8º Congresso de extensão universitária da UNESP, p. 1-5, 2015.
Time Duration: 
1-5
Publisher: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
Keywords: 
  • Playful
  • Education
  • Dance
  • Lúdico
  • Educação
  • Dança
Source: 
http://200.145.6.205/index.php/congressoextensao/8congressoextensao/paper/view/1592
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/142120
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.