You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/142244
Title: 
A recepção natural e proveitosa da literatura no processo de ensino e aquisição de japonês como língua estrangeira
Author(s): 
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
2176-9761
Abstract: 
  • This work presents thoughts on the approach of literary texts inside the teaching and learning context of the japanese language as a foreign language, focusing on the view of the apprentice and professor towards the nuances of the target language that are present and visible in authentic texts such as literature. Our deliberation starts on studying the implementation of literary texts on the untermediary course of japanese language classes at the CLDP (Center for the Development of Language and Professors).
  • Este trabalho apresenta algumas reflexões sobre a abordagem  de textos literários no contexto de ensino e aquisição de japonês como língua estrangeira, tendo como prioridade o direcionamento do olhar do aprendiz e do professor para as nuanças da língua-alvo, presentes e perceptíveis em textos autênticos como a literatura. Nossas considerações se originam na observação do trabalho realizadocom textos literários nas aulas de um curso de japonês – nível intermediário, ministrado no Centro de Línguas e Desenvolvimento de Perofessores (CLDP).
Issue Date: 
21-Sep-2015
Citation: 
8º Congresso de extensão universitária da UNESP, p. 1-4, 2015.
Time Duration: 
1-4
Publisher: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
Keywords: 
  • Foreign language teaching
  • Literature
  • Didactic strategies
  • Ensino de japonês como língua estrangeira
  • Literatura
  • Estratégica didática
Source: 
http://200.145.6.205/index.php/congressoextensao/8congressoextensao/paper/view/1319
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/142244
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.