Please use this identifier to cite or link to this item:
http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/142279
- Title:
- Trabalhando com famílias no CRAS: mapeando demandas, construindo possibilidades
- Universidade Estadual Paulista (UNESP)
- 2176-9761
- This study aims to present the activities developed by psychology interns in CRAS ( Social Assistance Reference Center) of the city of Assis. The original proposal was based on performing two main activities, ambience and demand mapping views, which enabled prepare intervention strategies, which are still being structured and being put into practice. These strategies follow in order to work in the construction of new spaces and listening problematizations, allowing you to build , along with population, social transformation. The proposals made are in line with the main function of CRAS, the empowerment of society.
- O presente trabalho tem como objetivo apresentar as atividades desenvolvidas por estagiários de psicologia no CRAS (Centro de Referência de Assistência Social) da cidade de Assis. A proposta inicial se baseou em realizar duas atividades principais, ambiência e visitas de mapeamento de demanda, que possibilitaram elaborar estratégias de intervenção, que ainda estão se estruturando e sendo colocadas em prática. Estas estratégias seguem no sentido de atuarem na construção de novos espaços de escuta e problematizações, permitindo construir, junto a população, transformação social. As propostas realizadas estão em consonância com a principal função do CRAS, o empoderamento da sociedade.
- 2-Sep-2015
- 8º Congresso de extensão universitária da UNESP, p. 1-4, 2015.
- 1-4
- Universidade Estadual Paulista (UNESP)
- CRAS
- Empowement
- Social transformation
- Psychology
- CRAS
- Empoderamento
- Transformação social
- Psicologia
- http://200.145.6.205/index.php/congressoextensao/8congressoextensao/paper/view/1257
- Acesso aberto
- outro
- http://repositorio.unesp.br/handle/11449/142279
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.