You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/142360
Title: 
Todos aprendem matemática
Author(s): 
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
2176-9761
Sponsorship: 
Pró-Reitoria de Extensão Universitária (PROEX UNESP)
Abstract: 
  • Everyone learns Mathematics is a project that began in 2014 through a partnership between LAR FILOMENA SANTA and FCT-UNESP. The project seeks to reduce difficulties of children and youth in Mathematics it sought to contribute, through collaborative work, to overcome the gap of learning basic contents of Mathematics presented by children and young people in the LAR, aiming to empower participants, aged between 12 and 15 years to before their learning mathematics, can contribute to the learning of other children attending the LAR. The project aims to 3 items; 1) identify problems of children and young people with the basic mathematical concepts; 2) enable them to take ownership of the intervention of the methodology so that it can be continued in the sense that they will be the guardians of other children in mathematics study process and 3) collect Math books and teaching materials, and initiate a library for LAR SANTA FILOMENA. The project main feature is to provide opportunity for participants to "do math", with the encouragement the fact that they can later contribute to mathematics learning of other children under that their ages. Weekly in LAR SANTA FILOMENA are developed educational activities using appropriate teaching materials for teaching and learning basic mathematical concepts.
  • Todos aprendem Matemática é um projeto que teve início em 2014, a partir da parceria entre o LAR SANTA FILOMENA e a FCT-UNESP, buscando diminuir dificuldades de crianças e jovens em Matemática, que frequentam o LAR e contribuir, através de trabalhos colaborativos, para a superação da defasagem da aprendizagem de conteúdos básicos de Matemática dos mesmos. O objetivo geral é capacitar os participantes, com idades entre 12 e 15 anos para poderem contribuir com o aprendizado de outras crianças que frequentam o LAR. O projeto tem como objetivos específicos: 1) identificar dificuldades das crianças e jovens quanto a conceitos matemáticos básicos; 2) capacitá-los para que se apropriem da metodologia da intervenção a fim de que esta possa ter continuidade, no sentido de que eles venham a ser os tutores de outras crianças nos processos de estudo da Matemática; 3) arrecadar livros e materiais didáticos de Matemática, e dar início a uma biblioteca para o LAR SANTA FILOMENA. A principal característica do projeto é oferecer oportunidade para que os participantes possam “fazer matemática”, tendo como incentivo o fato de poderem posteriormente contribuir com o aprendizado de Matemática de outras crianças com idades inferiores das suas. Semanalmente no LAR SANTA FILOMENA são desenvolvidas atividades didáticas utilizando-se material pedagógico apropriado para o ensino e aprendizagem de conceitos matemáticos elementares.
Issue Date: 
10-Sep-2015
Citation: 
8º Congresso de extensão universitária da UNESP, p. 1-4, 2015.
Time Duration: 
1-4
Publisher: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
Keywords: 
  • Mathematics
  • University extension
  • Social inclusion
  • Everyone learns mathematics is an extension
  • Matemática|Extensão universitária
  • Inclusão social
Source: 
http://200.145.6.205/index.php/congressoextensao/8congressoextensao/paper/view/431
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/142360
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.