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Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/142685
Title: 
Medidas socioeducativas e déficit educacional: a potencialidade dos adolescentes 2015
Author(s): 
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
2176-9761
Abstract: 
  • This work will reflect on the educational experience conducted with students in a class of Youth and Adult Education of the City School Marcelo Schimit in Rio Claro, participating in a University Extension Project promoted by the Department of UNESP Education - Rio Claro, coordinated by Prof. Dra. Débora Cristina Fonseca. This project aims to contribute to reducing the educational deficit through artistic and cultural workshops and nonformal modes of education that encourage participants to hone their world of reading and criticism, in order to find resources to help them overcome learning difficulties. With this in mind, we work inspired by Paulo Freire teacher of philosophy which proposes pedagogies that deal with education as a practice of freedom. Thus we understand the continuity of the educational process as a necessary way to the appropriation of formal knowledge to offer emancipatory possibilities for the poor.
  • Este trabalho versa sobre a experiência educacional realizada com educandos de uma turma de Educação de Jovens e Adultos da Escola Municipal Marcelo Schimit em Rio Claro, que participam de um Projeto de Extensão Universitária promovido pelo Departamento de Educação da UNESP – Rio Claro, sob coordenação da Prof. Dra. Débora Cristina Fonseca. Este projeto tem como objetivo colaborar para a redução do déficit educacional através de oficinas artístico-culturais e modos não-formais de educação, que incentivem os participantes à aprimorarem sua leitura de mundo e criticidade, a fim de encontrarem recursos que os ajudem a superar as dificuldades de aprendizagem. Nesta perspectiva, atuamos inspirados pela filosofia do professor Paulo Freire que propõe pedagogias que lidem com a educação como prática da liberdade. Assim, compreendemos a continuidade do processo de escolarização como um caminho necessário para a apropriação do conhecimento formal de modo a oferecer possibilidades emancipatórias para a população pobre.
Issue Date: 
18-Sep-2015
Citation: 
8º Congresso de extensão universitária da UNESP, p. 1-4, 2015.
Time Duration: 
1-4
Publisher: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
Keywords: 
  • Youth and adult education
  • Educational deficit
  • Paulo Freire
  • Educação de jovens e adultos
  • Déficit educacional
  • Paulo Freire
Source: 
http://200.145.6.205/index.php/congressoextensao/8congressoextensao/paper/view/1674
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/142685
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

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