Você está no menu de acessibilidade

Utilize este identificador para citar ou criar um link para este item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/25888
Título: 
Nothing too much: reflecting about the role of contextualization in science teaching
Autor(es): 
Instituição: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
0212-4521
Resumo: 
The contextualization and discussion about the science role in the social and economical development are unquestionably important for the science teaching process. It doesn't mean, however, that the scientific-theoretic knowledge and the strategies involved in its construction and application might be neglected. In this way, a dangerous situation is created when the contextualization is assumed as a unique and primordial target in science education. This paper presents a research carried out with 15 future chemistry teachers and the results show a worrying "supervalorization", of the contextualization beside other equally important aspects of the chemical knowledge.
Data de publicação: 
1-Jun-2010
Citação: 
Ensenanza de Las Ciencias. Bellaterra (barcelona): Univ Autonoma Barcelona, v. 28, n. 2, p. 275-284, 2010.
Duração: 
275-284
Publicador: 
Univ Autonoma Barcelona
Palavras-chaves: 
  • Teachers' training
  • contextualization
  • scientific literacy
  • epistemology
  • science teaching
Fonte: 
http://www.raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/199618
Endereço permanente: 
Direitos de acesso: 
Acesso aberto
Tipo: 
outro
Fonte completa:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/25888
Aparece nas coleções:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

Não há nenhum arquivo associado com este item.
 

Itens do Acervo digital da UNESP são protegidos por direitos autorais reservados a menos que seja expresso o contrário.