You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/29090
Title: 
Reflexos da evolução do ensino de línguas na lexicografia bilíngüe
Other Titles: 
Influences of foreign language teaching development on bilingual lexicography
Author(s): 
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
0103-1813
Abstract: 
  • O dicionário bilíngüe e o aprendizado de línguas estrangeiras sempre estiveram associados. Este artigo procura evidenciar como o papel do dicionário bilíngüe foi se alterando com as mudanças no ensino de línguas estrangeiras e como isso pode estar relacionado ao movimento de evolução da lexicografia bilíngüe no sentido de tornar os dicionários mais adequados às necessidades dos aprendizes de línguas estrangeiras.
  • Bilingual dictionaries and foreign language learning have been always deeply related. This paper aims to put in evidence how the role of bilingual dictionary has been changed by influence from foreign language learning development. Such influence seems to stimulate recent efforts of bilingual lexicography in order to meet the needs of foreign language learners.
Issue Date: 
1-Jun-2008
Citation: 
Trabalhos em Linguística Aplicada. UNICAMP. Departamento de Linguística Aplicada, v. 47, n. 1, p. 241-250, 2008.
Time Duration: 
241-250
Publisher: 
Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP), Departamento de Linguística Aplicada
Keywords: 
  • pedagogical lexicography
  • Bilingual lexicography
  • pedagogical bilingual dictionary
  • foreign language learning
  • Lexicografia pedagógica
  • Lexicografia bilíngue
  • dicionário bilíngüe pedagógico
  • Ensino
Source: 
http://dx.doi.org/10.1590/S0103-18132008000100014
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/29090
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.