Você está no menu de acessibilidade

Utilize este identificador para citar ou criar um link para este item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/31175
Título: 
Reading, equivalence, and recombination of units: A replication with students with different learning histories
Autor(es): 
Instituição: 
  • Universidade Federal de São Carlos (UFSCar)
  • Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
0021-8855
Resumo: 
First graders, preschoolers, special education students, and adults received a reading program in which they learned to match printed to dictated words and to construct (copy) printed words. The students not only learned to match the training words but also learned to read them. In addition, most of the students learned to read new words that involved recombinations of the syllables of the training words. The results replicate and extend the generality of a prior analysis of a reading program based on stimulus equivalence and recombination of units.
Data de publicação: 
1-Mar-2000
Citação: 
Journal of Applied Behavior Analysis. Lawrence: Journal Appl Behav Anal, v. 33, n. 1, p. 97-100, 2000.
Duração: 
97-100
Publicador: 
Journal Appl Behav Anal
Palavras-chaves: 
  • reading
  • stimulus equivalence
  • recombinatory generalization
  • exclusion
  • matching to sample
  • nonreading adults
Fonte: 
http://dx.doi.org/10.1901/jaba.2000.33-97
Endereço permanente: 
Direitos de acesso: 
Acesso aberto
Tipo: 
outro
Fonte completa:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/31175
Aparece nas coleções:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

Não há nenhum arquivo associado com este item.
 

Itens do Acervo digital da UNESP são protegidos por direitos autorais reservados a menos que seja expresso o contrário.