Você está no menu de acessibilidade

Utilize este identificador para citar ou criar um link para este item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/33954
Título: 
Mathematics teaching life histories in the study of teachers' perceptions of change
Autor(es): 
Polettini, AFF
Instituição: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
0742-051X
Resumo: 
The aim of this paper is to discuss teachers' perceptions of change in their thought and/or practice over time and their perceptions of what kind of experiences or challenges might have influenced those changes. Two mathematics teaching life histories of Brazilian teachers are examined, considering a context of curriculum development in the state of São Paulo, Brazil. Reflection on teachers' thought and practice and interest in their own development, including interest in their own learning of mathematics, seemed to be the most important internal aspects influencing change and development. Close support seemed to be the most important external aspect. The retrospective analysis put a good face on personal change and development. (C) 2000 Elsevier B.V. Ltd. All rights reserved.
Data de publicação: 
1-Out-2000
Citação: 
Teaching and Teacher Education. Oxford: Pergamon-Elsevier B.V., v. 16, n. 7, p. 765-783, 2000.
Duração: 
765-783
Publicador: 
Elsevier B.V.
Palavras-chaves: 
  • teacher change
  • perception
  • mathematics
  • mathematics teaching life history
  • in-service
  • curriculum development
Fonte: 
http://dx.doi.org/10.1016/S0742-051X(00)00024-X
Endereço permanente: 
Direitos de acesso: 
Acesso restrito
Tipo: 
outro
Fonte completa:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/33954
Aparece nas coleções:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

Não há nenhum arquivo associado com este item.
 

Itens do Acervo digital da UNESP são protegidos por direitos autorais reservados a menos que seja expresso o contrário.