Você está no menu de acessibilidade

Utilize este identificador para citar ou criar um link para este item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/42067
Título: 
Defining the student burnout construct: a structural analysis from three burnout inventories
Autor(es): 
Instituição: 
  • ISPA IU Lisboa
  • Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
0033-2941
Resumo: 
College student burnout has been assessed mainly with the Maslach Burnout Inventory (MBI). However, the construct's definition and measurement with MBI has drawn several criticisms and new inventories have been suggested for the evaluation of the syndrome. A redefinition of the construct of student burnout is proposed by means of a structural equation model, reflecting burnout as a second order factor defined by factors from the MBI-Student Survey (MBI-SS); the Copenhagen Burnout Inventory-Student Survey (CBI-SS) and the Oldenburg Burnout Inventory-Student Survey (OLBI-SS). Standardized regression weights from Burnout to Exhaustion and Cynicism from the MBI-SS scale, Personal Burnout and Studies Related Burnout from the CBI, and Exhaustion and Disengagement from OLBI, show that these factors are strong manifestations of students' burnout. For college students, the burnout construct is best defined by two dimensions described as "physical and psychological exhaustion" and "cynicism and disengagement."
Data de publicação: 
1-Dez-2012
Citação: 
Psychological Reports. Missoula: Ammons Scientific, Ltd, v. 111, n. 3, p. 814-830, 2012.
Duração: 
814-830
Publicador: 
Ammons Scientific, Ltd
Endereço permanente: 
Direitos de acesso: 
Acesso restrito
Tipo: 
outro
Fonte completa:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/42067
Aparece nas coleções:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

Não há nenhum arquivo associado com este item.
 

Itens do Acervo digital da UNESP são protegidos por direitos autorais reservados a menos que seja expresso o contrário.