Você está no menu de acessibilidade

Utilize este identificador para citar ou criar um link para este item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/42505
Título: 
As diferentes “personalidades” do número racional trabalhadas através da resolução de problemas
Título alternativo: 
The different "personalities" of the rational number approached through problem-solving
Autor(es): 
Instituição: 
  • Universidade Estadual Paulista (UNESP)
  • Universidade de São Paulo (USP)
  • Univ Cruzeiro Sul
ISSN: 
0103-636X
Resumo: 
We address the different "personalities" of the rational number and the concept of proportionality, analyzing the possibilities for using the Mathematics Teaching and Learning through Problem-solving Method. This method is based on the principle that knowledge can be constructed through the use of problems that generate new concepts and new contents. The different meanings of rational number - rational point, quotient, fraction, ratio, and operator - are constructs that depend on mathematical theories in which they are imbedded and the situations that evoke them in problem-solving. Some data will be presented from continuing education courses for teachers, aiming to contribute to understanding regarding the different "personalities" of the rational number. In general, these "personalities" are not easily identified by teachers and students, which is the reason for the many difficulties encountered during problem-solving involving rational numbers. One of these "personalities", the ratio, provides the basis for the concept of proportionality, which is relevant because it is a unifying idea in mathematics.
Data de publicação: 
1-Jan-2008
Citação: 
Bolema-mathematics Education Bulletin-boletim de Educacao Matematica. Rio Claro: Unesp-dept Mathematica, v. 21, n. 31, p. 79-102, 2008.
Duração: 
79-102
Publicador: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP), Departamento de Matemática
Palavras-chaves: 
  • Rational Numbers and Proportionality
  • Problem Solving
  • Teacher Education
Fonte: 
http://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/bolema/article/view/2106
Endereço permanente: 
Direitos de acesso: 
Acesso aberto
Tipo: 
outro
Fonte completa:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/42505
Aparece nas coleções:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

Não há nenhum arquivo associado com este item.
 

Itens do Acervo digital da UNESP são protegidos por direitos autorais reservados a menos que seja expresso o contrário.