Você está no menu de acessibilidade

Utilize este identificador para citar ou criar um link para este item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/72408
Título: 
Educação inclusiva: Análise e intervenção em uma sala de recursos
Título alternativo: 
Inclusive education: Analysis and intervention in a special classroom
Autor(es): 
Instituição: 
  • Universidade Federal de São Carlos (UFSCar)
  • Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
  • 0103-863X
  • 1982-4327
Resumo: 
This paper is based on the Support Paradigm, which establishes the principles to the inclusive education, which indicates educational adjustments participating in the regular school to all students. This study aimed to analyze a special classroom working arrangements and to describe an intervention implemented having a special classroom teacher as participant. Data collection comprised the following phases: (a) special classroom description; (b) analysis of the teacher's teaching plan; (c) application of survey and discussion comprising theory and practice on inclusive education; (d) curricular adaptation fulfilling. Data analysis comprised: special classroom characterization, survey analysis, comparative analysis of curricular adaptation. As results, the study shows divergences between public educational policies and school reality. The intervention provided the teacher with a reflection about her on-work performance based on new teaching procedures.
Data de publicação: 
1-Mai-2011
Citação: 
Paideia, v. 21, n. 49, p. 197-205, 2011.
Duração: 
197-205
Palavras-chaves: 
  • Curriculum
  • Educational objectives
  • Educational psychology
  • Inclusive education
  • Special education
Fonte: 
http://dx.doi.org/10.1590/S0103-863X2011000200007
Endereço permanente: 
Direitos de acesso: 
Acesso aberto
Tipo: 
outro
Fonte completa:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/72408
Aparece nas coleções:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

Não há nenhum arquivo associado com este item.
 

Itens do Acervo digital da UNESP são protegidos por direitos autorais reservados a menos que seja expresso o contrário.