Você está no menu de acessibilidade

Utilize este identificador para citar ou criar um link para este item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/72582
Título: 
Educação estatística no contexto da educação crítica
Título alternativo: 
Statistics education in the context of Critical Education
Autor(es): 
Instituição: 
  • Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)
  • Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS)
  • Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
  • 0103-636X
  • 1980-4415
Resumo: 
This article deals with the development of three competencies defined and studied in the context of Statistics Education (literacy, thinking and statistical reasoning). These competencies based on interpretation and understanding of critical information from real data are associated with an education geared toward the formation of critical citizenship and are in agreement with the principles that guide Critical Education. In this context, we consider Mathematical Modeling as a concrete possibility for integration between Critical Education and Education Statistics. We show that work with modeling projects in the classroom takes place in a context in which teaching is guided by the fundamentals of Critical Education. We present a project entitled Teaching Statistics and the financial market which illustrates the congruence between the objectives of Education Statistics and Critical Education.
Data de publicação: 
1-Ago-2011
Citação: 
Bolema - Mathematics Education Bulletin, v. 24, n. 39, p. 473-494, 2011.
Duração: 
473-494
Palavras-chaves: 
  • Competencies
  • Critical education
  • Modeling projects
  • Statistics education
Fonte: 
http://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/bolema/article/view/5104
Endereço permanente: 
Direitos de acesso: 
Acesso aberto
Tipo: 
outro
Fonte completa:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/72582
Aparece nas coleções:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

Não há nenhum arquivo associado com este item.
 

Itens do Acervo digital da UNESP são protegidos por direitos autorais reservados a menos que seja expresso o contrário.