Você está no menu de acessibilidade

Utilize este identificador para citar ou criar um link para este item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/72822
Título: 
Representaciones imaginarias de la interacción y violencia en la escuela
Título alternativo: 
Imaginary representations of interaction: And school violence
Autor(es): 
Instituição: 
  • Universidad Complutense de Madrid
  • Universidad Rey Juan Carlos
  • Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
1578-8946
Resumo: 
School violence research (sociopaedagogical and psychosocial perspectives) has not appropiately taken into account interpersonal and imaginary elements that may be extremely relevant for the understanding of this phenomena. This article analizes the imaginaries that articulates the violence of youth groups in a context of interpersonal relationships in the institutional space of a Rio Claro (Brazil) secondary school. The results are based on the analysis of four youth groups discourses, gathered in succesive group interviews, as well as the drawings made and pictures taken on their respective schools. They show a strong imaginary of generalized violence, in and out the school, with a representation of the school as unfair and aggressor and the students, aggressors themselves, as humiliated and undervalued.
Data de publicação: 
1-Dez-2011
Citação: 
Athenea Digital, v. 11, n. 3, p. 51-78, 2011.
Duração: 
51-78
Palavras-chaves: 
  • Brazil
  • Imaginaries
  • School violence
  • Youth
Fonte: 
http://atheneadigital.net/article/view/760
Endereço permanente: 
Direitos de acesso: 
Acesso aberto
Tipo: 
outro
Fonte completa:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/72822
Aparece nas coleções:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

Não há nenhum arquivo associado com este item.
 

Itens do Acervo digital da UNESP são protegidos por direitos autorais reservados a menos que seja expresso o contrário.