Você está no menu de acessibilidade

Utilize este identificador para citar ou criar um link para este item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/74258
Título: 
Um balanço critico da década da alfabetizaçâo no brasil
Título alternativo: 
For a critical assessment of the decade of literacy in brazil
Autor(es): 
Do Rosàrio Longo Mortatti, Maria
Instituição: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
0101-3262
Resumo: 
In relation to United Nations Literacy Decade (2003- 2012), are being developed in Brazil many public policies on education and literacy. The results of these public policies indicate both noisy conquest of some advances as the worsening of many historical problems. Among these, we highlight the result of silencing of discussion around the concept of restricted and rudimentary literacy, on which, in line with neoliberal political model, are based educational policies and corresponding systems assessment of skills and competencies of reading and writing, which it is hoped that students learn and which are defi ning the role of the teacher as a mere provider of strategies for such learning. Based on this hypothesis, we present, in a tone of critical balance, refl ections on the Decade of Literacy in order to contribute to the discussion of problems and perspectives for teaching reading and writing in Brazil.
Data de publicação: 
1-Jan-2013
Citação: 
Cadernos CEDES, v. 33, n. 89, p. 15-34, 2013.
Duração: 
15-34
Palavras-chaves: 
  • Literacy decade
  • History of literacy
  • Literacy
  • Public policies
Fonte: 
http://dx.doi.org/10.1590/S0101-32622013000100002
Endereço permanente: 
Direitos de acesso: 
Acesso aberto
Tipo: 
outro
Fonte completa:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/74258
Aparece nas coleções:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

Não há nenhum arquivo associado com este item.
 

Itens do Acervo digital da UNESP são protegidos por direitos autorais reservados a menos que seja expresso o contrário.