Você está no menu de acessibilidade

Utilize este identificador para citar ou criar um link para este item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/75000
Título: 
Discursos do professor de matemática e suas implicações na compreensão dos alunos
Título alternativo: 
Mathematics teacher's speech and its implications in student's understanding
Autor(es): 
Instituição: 
  • Universidade Federal da Bahia (UFBA)
  • Universidade Estadual da Paraíba (UEPB)
  • Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
  • 0103-636X
  • 1980-4415
Resumo: 
The primary objective of this article is to analyze situations with discursive interactions in math classrooms, which may prompt student's understanding of teacher's speech. To analyze the situations with discursive interactions, this study used elements from Bakhtin's theory of language, mainly its concept of comprehension, and introduces the new concept of intermediate comprehension . The data used in a qualitative approach were collected from class observation through video-recorded lessons. The results showed three situations with discursive interactions that contribute to understanding of the school teacher's speech: 1) speech referring to everyday situations; 2) the teacher's speech math in a less rigorous way 3) teacher comparing different mathematical objects.
Data de publicação: 
1-Abr-2013
Citação: 
Bolema - Mathematics Education Bulletin, v. 27, n. 45, p. 55-74, 2013.
Duração: 
55-74
Palavras-chaves: 
  • Discursive interactions
  • Student́s understanding
  • Teacheŕs speech
Fonte: 
http://dx.doi.org/10.1590/S0103-636X2013000100004
Endereço permanente: 
Direitos de acesso: 
Acesso aberto
Tipo: 
outro
Fonte completa:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/75000
Aparece nas coleções:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

Não há nenhum arquivo associado com este item.
 

Itens do Acervo digital da UNESP são protegidos por direitos autorais reservados a menos que seja expresso o contrário.