Você está no menu de acessibilidade

Utilize este identificador para citar ou criar um link para este item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/75185
Título: 
Challenges of teaching corporate environmental management in Brazil
Autor(es): 
Instituição: 
  • Universidade Estadual Paulista (UNESP)
  • Universidade de São Paulo (USP)
ISSN: 
  • 1740-8822
  • 1740-8830
Resumo: 
This paper sheds light on the main challenges of teaching Corporate Environmental Management (CEM) in Brazil. Thus, we analysed the main challenges for CEM in Brazil from the viewpoint of teachers. The objective of the research is achieved by means of interviews performed with five renowned professors responsible for teaching CEM in undergraduate courses. Results indicate five types of barriers for teaching CEM: weak integration of other teachers in the teaching of CEM; low level of acceptance of CEM as a subject by the peers teachers; a lack of focus on business while teaching CEM; a scarcity of CEM teaching materials appropriate for the realities of Brazil; and a relative lack of interest among some students in CEM. Teaching CEM is fundamental for the education of more responsible students, but little is known about teaching CEM in Brazil.. Copyright © 2013 Inderscience Enterprises Ltd.
Data de publicação: 
29-Abr-2013
Citação: 
International Journal of Innovation and Sustainable Development, v. 7, n. 2, p. 185-191, 2013.
Duração: 
185-191
Palavras-chaves: 
  • Brazil; management education
  • Corporate environmental management
  • Education for sustainable development
  • Environmental management
Fonte: 
http://dx.doi.org/10.1504/IJISD.2013.053342
Endereço permanente: 
Direitos de acesso: 
Acesso restrito
Tipo: 
outro
Fonte completa:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/75185
Aparece nas coleções:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

Não há nenhum arquivo associado com este item.
 

Itens do Acervo digital da UNESP são protegidos por direitos autorais reservados a menos que seja expresso o contrário.