Você está no menu de acessibilidade

Utilize este identificador para citar ou criar um link para este item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/76673
Título: 
Análise comparativa das relações entre ensino e aprendizagem por professores e alunos
Título alternativo: 
Comparative analysis of the relationship between teaching and learning from teachers's and students's view
Autor(es): 
Instituição: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
  • 1413-8557
  • 2175-3539
Resumo: 
In this research we identified and compared the representations of teachers and students on teaching and learning. The objective was to determine which aspects of these representations correspond to subjects and if they differ between students with high and low academic performance. Data collection was organized through a semi-structured interview. The study included twenty teachers and forty students in the 5th year of elementary school municipal public metropolitan region of Campinas. The responses from the interviews were categorized and analyzed by using the Fisher exact test, chi-square and Proportions. The results show that teachers and students present a partial view of the factors involved in teaching and learning. The learning process is understood as an individual and social factor. Teachers and students with high performance positively represent the environment of the classroom, unlike the students with lower academic performance.
Data de publicação: 
30-Set-2013
Citação: 
Psicologia Escolar e Educacional, v. 17, n. 1, p. 55-63, 2013.
Duração: 
55-63
Palavras-chaves: 
  • academic achievement.
  • learning
  • Representation
Fonte: 
http://dx.doi.org/10.1590/S1413-85572013000100006
Endereço permanente: 
Direitos de acesso: 
Acesso aberto
Tipo: 
outro
Fonte completa:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/76673
Aparece nas coleções:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

Não há nenhum arquivo associado com este item.
 

Itens do Acervo digital da UNESP são protegidos por direitos autorais reservados a menos que seja expresso o contrário.